Det stærkeste grundlag for et succesfuldt gymnastikcenter begynder i god tid før du åbner dine døre. Som ejer af fitnesscenter har du mange beslutninger at træffe. Vi har sammensat denne guide, der dykker ned i de kritiske aspekter ved at starte et børnegymnastik for at guide dig på vej
Klargør din vision
Det første skridt for enhver ny virksomhedsejer er at afklare deres vision om, hvad deres virksomhed vil gøre, og hvem den vil tjene, samt hvad de ønsker, at deres rolle i virksomheden skal være. For at hjælpe dig med at bestemme din vision, udforsk emner som:
-
Din differentiator: Identificer, hvilken unik niche eller behov dit fitnesscenter vil opfylde. Svaret på dette vil komme fra dine egne passioner og færdigheder, plus hvad dit lokale marked har brug for eller ønsker, selvom det ikke ved det endnu.
-
Din forretningsmodel: Bestem din plan for at nå og blive i “profitzonen.” Hvis du kommer op med et hypernichemarked, skal du vurdere, hvilken slags forretningsmodel der vil fungere for dette specifikke målmarked.
-
Du skal undersøge om dit område og demografi, og du skal overveje nogle variabler i forskellige forretningsmodeller. Målet er, at du har en klar vision om, hvilken slags fitnesscenter du åbner, for hvem, og hvad dens grundlæggende model til at tjene penge er først.
Finansier din virksomhed
Selv med et råd af rådgivere på plads, er det vigtigt, at du forstår din egen økonomi, økonomiske behov og økonomiske forventninger. Det er et ansvar, du ikke kan outsource. Ting at overveje som ny ejer af fitnesscenter inkluderer opstarts- og driftsbudgetter.
-
Standard og unikke muligheder for at rejse kapital til opstart (for at undgå finansiering via kredit), og når du har brug for lidt ekstra kapital ned ad linjen.
-
Hvilken slags månedsregnskab har du brug for, og hvordan du læser dem.
-
Hvilke forretningsmålinger skal du analysere for at indikere dit fitnesscenters økonomiske sundhed.
-
Dit gymnastikcenter skal være økonomisk forsvarligt for at forblive i erhvervslivet. Det er vigtigt at sætte nogle forventninger til de første par års drift, planlægge hvornår du skal break-even, og hvornår du skal begynde at realisere et overskud. Herfra kan du identificere og bestemme muligheder for at udvide.
Byg dit team
Når du bygger et team, bør du tænke på følgende:
-
Hvilken slags personale har du brug for på dit hold?
-
Hvilke roller kan du outsource eller eventuelt kontrahere?
-
Hvad skal du tage fat i din advokat med hensyn til ansættelse, fyring, goder og ledelse af medarbejdere?
-
Hvad skal medtages i medarbejderkontrakter og politikdokumenter for dit fitnesscenter?
-
Hvordan planlægger du at rekruttere og fastholde dit personale?
-
Hvilken slags interne træningsprogrammer har du brug for?
-
Hvordan planlægger du at opbygge en virksomhedskultur for at understøtte din vision om operationel ekspertise og kundeglæde?
-
Hvordan kan du styrke dit personale til at være ambassadører for dit fitnesscenter?
Etabler en ideel balance mellem arbejde og privatliv
At skelne mellem de opgaver af høj værdi, der drager størst fordel af din opmærksomhed, og de opgaver, der kan uddelegeres eller automatiseres.
-
Lær at stole på dit team.
-
At kende forskel på dårlig stress og god stress, så du kan lindre og eliminere så meget dårlig stress som muligt.
-
Udnyt din positive stress til positive resultater.
-
Du har fire energikategorier (mental, fysisk, følelsesmæssig og spirituel), der har brug for restitutionstid fra hårdt arbejde, ligesom kroppen, for at opnå toppræstationer. Hvis du ikke styrer balancen mellem arbejde og privatliv på en måde, der holder dig motiveret og engageret i dit fitnesscenter, vil du underminere alle andre aspekter af at drive en succesfuld virksomhed.
Opret din marketingstrategi
Det er vigtigt at have en velafrundet strategi, der inkluderer mund-til-mund, tilstedeværelse på sociale medier, annoncering i online- og trykte publikationer og anmeldelser af fitnesscenter.
Det er også vigtigt at opbygge din Google-konto for at optimere dine lokale søgeresultater for at hjælpe forældre, når de leder efter et lokalt fitnesscenter til deres barn. Dermed er det en selvfølge at få oprettet en professionel hjemmeside for dine potentielle kunder til at finde dig.